Vorderingen...


Inmiddels enkele dagen verder met mijn spinnewieltje! Het leren spinnen valt me mee en ik vind het heerlijk om te doen. De draad wordt al iets regelmatiger. 







De wol heb ik m.b.t. de rugleuning van een stoel ;-) opgewonden tot een lange streng, met de hand gewassen in een lauwwarm Biotex/groen-sopje en vervolgens goed uitgespoeld en voorzichtig uitgeknepen.
Nadat ik de streng wol in een droge handdoek had gerold om nog meer vocht te verwijderen, was mijn eerste streng wol best snel droog.

Door het wassen is de ietwat grauwe kleur van deze wol veranderd in warm-beige! :-) Ook de draadstructuur heeft na het drogen een wat luchtigere vorm aangenomen. Kortom, de wol knapt er van op, van zo'n wasbeurtje!

Ik heb in ieder geval al iets geproduceerd, namelijk een proeflapje van ong. 12x12 cm, gemaakt van 13 meter draad (eigenlijk 26 meter, want ik heb twee draden getwijnd tot één draad) Drents Heideschaapwol / gewicht: 29 gram, gebreid op pen 9).

23 dec. 2015

Reacties

Populaire posts van deze blog

Vanaf de basis... (deel 2: het kaarden van wol)

Vanaf de basis... (deel 1: het wassen van vuile wol)

Melkschaap-wol, geverfd in spinazie