Model 'Rêverie'






















Uiteindelijk…: model 'Rêverie' is klaar! 

Het is gehaakt (naald nr. 10) met als haaksteken: de grassteek en vasten in de achterste lus.








De mouwen hadden eigenlijk nog iets langer gemoeten, maar helaas... mijn wol was op! 








Op de voorpanden heb ik me creatief uitgeleefd met knopen, waaronder enkele vertrouwdvoelende knopen van een regenjas, waar ik gehecht aan was, maar die op een gegeven moment echt tot-op-de-draad versleten was... 


























En oh ja…, rêverie betekent in het Frans iets van: mijmering, gepeins of dagdroom. Tja, gezien mijn ervaringen met het verven van deze wol zie: http://spinnerlei.blogspot.nl/2016/09/ai-enige-tegenslagen.html) heb ik genoeg gepeinsd of het ooit goed zou komen en leek het 'wasmachine-moment' meer op een nachtmerrie dan een zoete dagdroom. ;-) 
gewicht: ong. 400 gram

Maar nu staat model 'Rêverie' daar mooi te wezen op paspop Truus en kan ik er – na gedane arbeid… – heerlijk bij wegdromen… ;-)






Reacties

Populaire posts van deze blog

Vanaf de basis... (deel 2: het kaarden van wol)

Vanaf de basis... (deel 1: het wassen van vuile wol)

Melkschaap-wol, geverfd in spinazie