Kindermuts Ariane

Bij de set wolkammen die ik in januari 2018 aanschafte, kreeg ik een zakje wol in diverse kleuren kado (vermoedelijk merinowol) om direct mee aan de slag te gaan...













Het betrof een kleine hoeveelheid (ongeveer 40 gram) en eenmaal gesponnen tot een vrolijk draadje lag het te wachten op een eindbestemming, bijvoorbeeld een muts. 
















De hoeveelheid was eigenlijk te weinig voor een mutsje, maar met hulp van enige kleine restjes wol is het uiteindelijk best een leuk exemplaar geworden. 

Het patroon van dit baretachtige mutsje heb ik (net als de muts van mijn voorgaande blogbericht) van de site Woolly Wormhead gehaald; te vinden op: https://static1.squarespace.com/static/53a18a35e4b0b4f1b3a90c41/t/56a511fa22482e29e0eb8a0b/1453658816156/WW022FRollinBeret.pdf
Het staat daar te boek als Rollin' Beret. Zelf heb ik mijn exemplaar de naam Ariane meegegeven. 

De tegenkleuren zijn in averechts gebreid (2 toeren averechts in tegenkleur, gevolgd door 1 toer hoofdkleur averechts) en afgewisseld met 6 toeren rechtgebreid.
meisjesmuts Ariane (maat: 8-10 jaar); gewicht: 52 gram
Leuk detail: op de kruin zit een 'baretknoopje' (koordachtig breisel van 6 steken,  geknoopt).

En nu...: óp naar de volgende muts (drie maal is scheepsrecht! ;-) )

Reacties

Populaire posts van deze blog

Vanaf de basis... (deel 2: het kaarden van wol)

Vanaf de basis... (deel 1: het wassen van vuile wol)

Melkschaap-wol, geverfd in spinazie