Drie keer is scheepsrecht...!


In de afgelopen maanden heb ik drie tussendoorprojectjes afgerond. 



Allereerst een driehoekige shawl, een kadootje voor een lieve vriendin, en gemaakt van mijn eigen favoriete, gesponnen garen dat ik Smartyarn noem: enkeldraads en onregelmatig gesponnen. 

Model Emmen 


         
Afm. 135 x 60 cm (150 gram)
Daarna maakte ik een praktisch kadootje voor mezelf: een hoesje voor mijn mobiele telefoon. Zo kan ik mijn mobieltje makkelijk terugvinden in mijn toch wel rommelige handtas en krijgt het ook nog wat bescherming tegen alle andere zaken die vaak ook nog in deze tas huizen...

Verloopgaren voor mobielhoesje



Allereerst heb ik plukken plantaardig geverfde wol in allerlei geeltinten gesorteerd en daarna gesponnen, van okergeel naar lichtgeel.

Vervolgens is de streng wol getwijnd op de Navajo-manier: dat is een speciale techniek, waarbij je de draad met een hakende beweging van je hand twijnt, waardoor het uiteindelijk driedraads wordt en toch het kleurverloop gehandhaafd blijft. 


D
aarna maakte ik een praktisch kadootje voor mezelf: een hoesje voor mijn mobiele telefoon. Zo kan ik mijn mobieltje makkelijk terugvinden in mijn toch wel rommelige handtas en krijgt het ook nog wat bescherming tegen alle andere zaken die vaak ook nog in deze tas huizen...
Verloopgaren voor mobielhoesje



 



Na het breien is het hoesje gevoerd met een heel dun stofje, tegen eventuele wolpluisjes, kruimeltjes, etc. 


En tot slot het hoesje afgewerkt met wat decoratieve steekjes en kraaltjes...
Gewicht: 43 gram















Afm. 200x75 cm (567 gram)







Nummer drie is een heerlijk warme omslagdoek.



Een aantal jaren geleden kocht ik een soortgelijk exemplaar, maar deze was met acrylgaren gebreid. 

Deze omslagdoek gebruik ik in de winter dagelijks, bijvoorbeeld als het 's morgens bij het ontbijt nog een beetje kil is in huis.


Omdat ik tegenwoordig niet zo'n liefhebber van acrylwol meer ben, heb ik dit model nagebreid met Navajo-getwijnde schapewol in allerlei verschillende grijs- en roodtinten en uiteindelijk afgewerkt met... franjes!




Reacties

Populaire posts van deze blog

Vanaf de basis... (deel 2: het kaarden van wol)

Vanaf de basis... (deel 1: het wassen van vuile wol)

Melkschaap-wol, geverfd in spinazie