Shawls, shawls... en nog eens shawls...

Na mijn eerste probeersel-shawl met 'smartyarn' (zie vorig blogbericht) ben ik verder gegaan met andere kleuren, waaronder een mooie combinatie van wijnrood (geverfd met meekrap), brons (van rode ui) en wol van een bont schaap in diverse grijstinten.


Ik heb er opnieuw een driehoekige shawl van gebreid; dit keer op pen 12 i.p.v. 15. 
Begin van driehoeksshawl (uiteindelijk: 1.40  x 0.35 m; 127 g)
Het resultaat was prachtig, met name de kleurencombinatie. 
Helaas ging er nadien wel wat mis... 
In een onhandige beweging op mijn mobiel heb ik per ongeluk een mapje foto's van het eindresultaat gewist, nadat ik de shawl al als kadootje verstuurd had.
Vervolgens is de envelop met shawl-inhoud nooit aangekomen bij de ontvangende partij, dus... voor alsnog is deze shawl spoorloos, tenzij Post.nl 'm nog ergens kan traceren in het depot 'Onbestelbare goederen'...? Een 'opsporingsverzoek' heb ik hiervoor wel mogen indienen, maar tot nu toe heb ik niets vernomen; ik ben bang dat ik dit exemplaar maar als verloren moet beschouwen. 
Afijn, een leermomentje..., zeg ik maar...
Dus... binnenkort ga ik weer ijverig aan de slag voor een nieuw exemplaar van 'model Emmen', hoewel het wel lastig blijkt om de wol weer in de gewenste kleuren te verven: de ene keer vallen de kleuren bij het verven nu eenmaal anders uit dan een andere keer.

Meer geluk had ik met de volgende shawl, een rechthoekig model en dan diagonaal gebreid.

Model Gorinchem (138 g)
 

En in mijn wolmandje ligt ook dit weer klaar, voor een wat meer lichtere, zomerse variant driehoeksshawl. In de tweede streng moet nog wat meer witte wol komen; die ligt nu te drogen op de radiator in de huiskamer.



Ook ben ik nu bezig met een heel andere soort shawl. Maar dat is dan niet met 'smartyarn', maar met veel dikker garen: zogenaamd Navajo-getwijnd (driedraads). Eén nadeeltje noem ik alvast: driedraads betekent dus drie keer zoveel meters garen maken, dus het is meer werk, maar... daarom ook des te warmer! ;-) 
Nu alvast een voorproefje-per-foto: een blog hierover volgt binnenkort...

Reacties

Anoniem zei…
Wat een nare pech (dat is, denk zwak uitgedrukt) dat er zomaar een prachtige sjaal in the twighlight zone terecht is gekomen. Je andere sjaals zien er fantastisch uit.
Mme Jacky zei…
Bedankt, Dorothé! Tja..., inderdaad pech, maar zoals ik al schreef: ook een leermomentje.
Post.nl lijkt het toch best serieus te nemen en mijn zoek-aanvraag is op dit moment nog in behandeling, dus wie weet, duikt het verloren schaapje (...) nog wel op.
Ik heb in het verleden heel regelmatig dingen voor Marktplaats als brievenbuspost ontvangen of verstuurd en dat ging, tot deze keer dan, altijd goed. Maar een volgende keer maak ik er een echt pakketje van, met Track&Trace.

Populaire posts van deze blog

Vanaf de basis... (deel 2: het kaarden van wol)

Vanaf de basis... (deel 1: het wassen van vuile wol)

Melkschaap-wol, geverfd in spinazie