Een plaatje waar ik blij van word...



Een foto van mijn wolmandje, waarin zich op dit moment een (vind ik) prachtige kleurencombinatie bevindt...! 

De pompoenoranje wol (rechtsonder) is de uitkomst van een spontaan verfprojectje m.b.v. groenteafval van (gele?) bietjes. Links daarvan: wol die ecru lijkt, maar in werkelijkheid licht geel/groen is; ook resultaat een spontane verfkleuring, namelijk met wilde zuring (http://wilde-planten.nl/veldzuring.htm). Nadeel was wel dat er veel zaadjes in de wol achterbleef. 

Verder zit er in de mand voornamelijk wol van een bont schaap, dat ik wat gesorteerd heb op kleur, o.a. lichtgrijs in verschillende kleurnuances, werkelijk prachtig om te zien! 

Met deze wolkleurencombinatie ga ik een tussendoorprojectje maken: een luchtig gebreide driehoeksshawl. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Vanaf de basis... (deel 2: het kaarden van wol)

Vanaf de basis... (deel 1: het wassen van vuile wol)

Melkschaap-wol, geverfd in spinazie